Foto club

5076 TE  Haaren

Fotoclub Haaren

Waar en wanneer
In september 2012 hebben Astrid Vroklage en Anton Pompe het initiatief genomen voor de oprichting van de KBO-fotoclub. Beiden waren al lid van een fotoclub in Oisterwijk en wilden deze hobby ook in Haaren gestalte geven.

Sinds de oprichting bedraagt het aantal leden ± 15. Een ideaal aantal. Dit geeft op de maandelijkse bijeenkomsten juist voldoende tijd om ieders foto’s te beoordelen en te bespreken. Gezien de belangstelling voor de fotoclub is op dit moment een wachtlijst voor nieuwe leden.

De club beschikt over een goede coach, de vakfotograaf Henk Pijnenburg.
Aan het begin van een nieuw seizoen stelt de programmacommissie de activiteitenkalender op voor het hele clubjaar. Dit omvat vele facetten van de fotografie, van portret tot en met macro fotografie. Daarnaast worden er regelmatig naar interessante plaatsen en objecten fotoshoots georganiseerd.
Geëxposeerd wordt er ook, zoals bij tandarts Den Hartog en in huize Haarensteijn. De foto’s die bij Den Hartog hangen zijn ook op de website van KBO-Haaren te bewonderen.

Er wordt praktisch alleen nog digitaal gewerkt. De leden van de fotoclub sturen hun foto’s van het maandthema digitaal naar onze coach. Die beoordeelt de foto’s en maakt zo nodig aanpassingen. Op de maandelijkse bijeenkomsten worden deze foto’s getoond op de grootbeeld-TV van Den Domp. De discussies die daarop volgen verbeteren de kennis van de fotoclub leden.

Onze bijeenkomsten zijn in de maanden september tot en met juni op de eerste dinsdagmiddag van de maand van 13.30 tot 15.30 uur en vinden plaats in Gemeenschapshuis Den Domp.

Geïnteresseerd? Kom gerust eens langs.

Wat kost het
De contributie voor de fotoclub van KBO-Haaren bedraagt € 25,00 per seizoen (prijspeil 2022).

Thema's bijeenkomsten seizoen 2023/2024

5-sep    vakantiefoto's

3-okt     Landschappen eventueel ook als panorama uitgesneden.

7-nov    Huisdier van cavia tot paard, probeer eens een portretje, alleen het hoofd/kop.

12-dec  Creatief bezig zijn, stilleven, zelf iets bedenken, in elkaar zetten en fotograferen.

9-jan     Weerfoto, mist, regen, sneeuw, zonsondergang/opkomst.

6-feb     Beweging met langere sluitertijd, hoeft geen sport te zijn.

5-mrt    Nachtfotografie.

2-apr    (Zelf)Portret van 1 persoon met bijzondere aandacht voor lichtval op gezicht.

7-mei    Bloemen en insecten, macrofoto of opname van dichtbij.

4-jun     Bomen, solitair, groep, rij of detailfoto.